Mobiliosios svetainių versijos - kodėl jas vertina Google?

Mobilieji telefonai tampa vis svarbesniu turinio paieškos įrankiu. Anot neilpatel.com, jais informacijos kasmet ieškoma net 43 proc. daugiau. Pastaruoju metu akivaizdžios tokios mobiliųjų naudojimo tendencijos:

  • 4 iš 5 vartotojų naudojasi išmaniaisiais telefonais pirkdami prekes;
  • 70 proc. paieškų mobiliaisiais rezultatas – tam tikras veiksmas (nupirkta prekė, vykdytas užsakymas) per vieną valandą;
  • 15 proc. viso interneto srauto valdoma mobiliaisiais;
  • daugiau nei 1,2 mlrd. žmonių pasiekia svetaines naudodamiesi savo išmaniaisiais telefonais.

Tokia statistika remdamasi nuo 2015 m. „Google“ leidžia atnaujinimus, skirtus svetainių pritaikomumui, naudojantis mobiliaisiais, tikrinti. Šie atnaujinimai paskatino svetainių savininkus labiau rūpintis jų pritaikymu mobiliesiems, mat tai buvo vienas iš reitingavimo paieškos sistemoje veiksnių.

Svetainės pritaikymas mobiliesiems – programėlės?

Prisitaikantis dizainas – tai patogumas pasiekti svetainę naudojantis mobiliuoju telefonu. Vartotojui atidarius svetainę mobiliojo telefono naršyklėje turi būti patogu joje naršyti, paprasta pasiekti visas reikiamas skiltis, perskaityti norimą informaciją, užsisakyti prekes ir už jas sumokėti. Programėlė – visai kas kita. Ją vartotojas gali įdiegti į savo telefoną ir paprasčiau pasiekti svetainę.

Jei nesate tikri, ar Jums reikia programėlės, atkreipkite dėmesį į toliau pateiktus klausimus – galbūt jie padės apsispręsti:

  • ar programėlė bus patogesnė vartotojui?
  • ar ji teiks išskirtinės vertės?
  • kokia jos socialinė vertė?
  • ar programėlėje bus raginimai, kurių nėra svetainėje?
  • ar joje bus pramogų?

Jei į šiuos klausimus atsakėte teigiamai, tuomet Jums reikia programėlės. Jei ne – Jums visiškai pakaks puikiai veikiančios ir optimizuotos mobiliosios svetainės.

Kodėl Jums reikia orientuotis į mobiliąją paiešką?

Anksčiau buvo manoma, kad išmaniuoju telefonu naudojamasi tik skubant. Dabar požiūris keičiasi. Išmanusis telefonas tiesiog puikiai pasiekiama priemonė, kuria patogu ieškoti informacijos visada ir visur – namuose, darbe, kelyje. Tokia – greitoji – paieška ypač naudinga vietiniams verslams, mat dažnas ieškantis, pavyzdžiui, netoli esančio restorano ar parduotuvės, greitai ten ir užeina.

Kalbant apie mobiliųjų naudojimo įpročius, pabrėžtina, kad mobilusis telefonas – dažniausiai asmeniškesnė priemonė nei kompiuteris, mat kompiuteriu gali būti dalijamasi ir su kitais šeimos nariais. Taigi išmaniajame telefone esanti informacija – tikslesnė, geriau atitinka tikruosius vartotojo pomėgius. Be to, mobilusis telefonas gali būti sujungtas su išmaniaisiais prietaisais, vadinasi, jame gali būti ne tik buvimo vietos, socialinių ryšių, kalbos, bet ir sveikatos būklės informacija.

Taigi mobiliojo telefono paieškos sistema leidžia pasiekti daugiau nei kompiuterio – ji tampa labiau suasmeninta. Kad vartotojas lengviau rastų, pavyzdžiui, restoraną, galima ne tik pateikti kontaktus, bet ir sukurti funkciją, leidžiančią iš karto paskambinti mobiliuoju.

Kaip turėtų atrodyti mobilioji svetainė?

Nereikia nerimauti – daug charakteristikų, palyginti su programėle, kurti neteks. Reikia tiesiog atkreipti dėmesį į kelis punktus:

  • paieška mobiliuoju vykdoma įvedus trumpesnius raktažodžius, todėl atkreipkite į tai dėmesį rašydami prekių aprašus, darydami raktažodžių analizę. Paprastai raktinę frazę sudaro vienas arba du žodžiai.
  • svetainės mygtukai turėtų būti pakankamai dideli, kad juos būtų patogu spustelėti pirštais.
  • svetainė neturėtų būti per ilga – mobiliuoju viską patogiau rasti per trumpus meniu punktus.
  • nenaudokite didelių paveikslėlių, kurie „nukerta“ tekstą per vidurį.

Abejojate, ar mobilios versijos sutvarkymas iš tiesų yra toks reikalingas? Skaičiai kalba patys už save - sutvarkius mobiliąją versiją, dažnai pastebimas net 84 proc. didesnis apsilankančiųjų svetainėje srautas. Dėl šios priežasties galite būti tikri, kad svetainės pritaikymas mobiliesiems – verta Jūsų laiko užduotis.