Arši Google kova su interneto kenkėjais, vykusi 2016 metais

Naujausiame Google spaudos pranešime, išplatintame 2017 sausio 25 dieną, pristatoma atkakli internetinės paieškos master‘ių kova prieš blogus ir kenkėjiškus puslapius, jų taisykles neatitinkančias reklamas ir scam‘us. Atliktoje apžvalgoje nurodomi per 2016 metus nuveikti darbai ir pergalės prieš visus interneto vilkus, tykančius nepatyrusių interneto avelių (mūsų, paprastų interneto vartotojų).

 

Remiantis statistikos specialistų „Statista“ duomenimis, 2016 metais internetu besinaudojančių asmenų buvo net apie 3.5 milijardai. Tai – kiek daugiau nei 40 % viso pasaulio populiacijos. Natūralu, kad skaitmenizacija, su kuria dabar susiduria kiekvienas, skatina naudotis internetu ir ten ieškoti informacijos, kurti reklamas, pirkti ir parduoti. Savo ruožtu prie interneto naudojimo augimo rodiklių prisideda ir socialiniai tinklai bei išmanieji telefonai. Deja, tokia didėjanti web‘o naudojimo tendencija lemia nekokybiško ir neaktualaus turinio augimą internete. Su įvairiais sukčiavimais ir klaidingu turiniu 2016 metais itin kovojo Google.

 

Kasdien Google pasitelkia savo griežtą politiką ir stengiasi apsaugoti žiniatinklio vartotojus nuo klaidinančios, netinkamos ir kenksmingos reklamos. Nuolatinis darbas leido internetą padaryti vieta, kur būtų mažiau piktnaudžiavimų bei reklamų, skirtų pasipelnyti neteisėtais būdais.

 

Taigi, kokių rezultatų pavyko pasiekti Google komandai per 2016 metus?

 

  • Liepą buvo pristatyta nauja prevencijos politika, kuri uždraudė ypatingai aukštų palūkanų (virš 36 %) greitųjų paskolų ads‘us. Šiuo atveju Google pasiliko sau galimybę uždirbti pinigus iš didžiosios dalies greitųjų kreditų įmonių reklamos internete, tačiau tuo pačiu ir grįžo prie vienos iš savo pagrindinių taisyklių – „don‘t be evil“. Google skelbia, jog per pusę metų nuo šios politikos vykdymo buvo sustabdyta daugiau nei 5 mln. greitųjų paskolų reklamų. Kita vertus, tai ne tiek aktualu lietuviškosioms kredito įmonėms – mūsų šalyje kredito palūkanos nesiekia plėšikiškos 36 % ribos.

 

  • Buvo sustiprinta technologija, leidžianti atpažinti ir išjungti skelbimus, ant kurių paspaudus į kompiuterį automatiškai pradedama siųsti kenksminga (kenkėjiška) programinė įranga. Dėl to buvo aptikta ir sustabdyta 112 mln. nelegalių skelbimų – jie padaryti neveiksniais. Tai 6 kartus daugiau nei 2015 metais.

 

Šaltinis: https://wwx.silexlabs.org/
 

FUN FACT:

Daugelis tokių reklamų naudotojų bando apgauti Google sistemą ir savo skelbimus talpina bulvarinėje spaudoje, pavyzdžiui, pateikia reklamą kaip naujieną, kuri nukreipia į visai nesusijusį dalyką ir reklamuoja konkretų jų produktą. Vis dėlto, master gonna master, nes tokių cloacker‘ių (priedangos naudotojų), 2016 aisiais buvo demaskuota daugiau nei 1300. Paprastas pavyzdys: viename portale demaskavus 22 cloacker‘ius paaiškėjo, kad jie buvo atsakingi už klaidinančius skelbimus, kuriuos per vieną savaitę (PER VIENĄ SAVAITĘ!) pamatė daugiau nei 20 mln žmonių. Good job Google!!!

 

Šaltinis: https://uploads.disquscdn.com/ 

 

Taip pat 2016 – ieji metai, kaip teigia Google, buvo skirti prevencijai prieš blogas, niekines ar kenkėjiškas svetaines. Tiesa, galima sakyti, kad iš esmės jie tik tęsė savo seniai pradėtą darbą. Štai keletas pavyzdžių:

 

  • Buvo imtasi veiksmų prieš 47 000 apgaulingą turinį skelbiančių svetainių, sumenkinant arba visiškai panaikinant jų vertę organinėje paieškoje;
  • Buvo aptikta 15 000 svetainių, kur buvo platinama nepageidaujama programinė įranga, ir imtasi veiksmų prieš 900 000 skelbimų, kuriuose slypi kenkėjiškos programos;
  • Suspenduota apie 6000 svetainių ir sustabdyta 6000 paskyrų veikla už bandymą reklamuoti padirbinius (imitacijas), pavyzdžiui, dizainerių aksesuarus.
  • Įdiegtas real time „Penguin 4.0“ atnaujinimas į Google algoritmą. Tai stipriai prisidėjo kovojant prieš netikras, bevertes svetaines, sukurtas SEO tikslais (baclink‘ų kūrimui).

 

Tai tik keletas pavyzdžių: Google sistema nuolat tobulinama, o bevertės, kenkėjiškos svetainės ar apgaulingos reklamos yra po padidinamuoju stiklu. Natūralu, kad augant sukčiavimo atvejams, Google imsis dar didesnės griežtumo ir prevencijos politikos. Svarbu atsiminti, kad fake‘inių reklamų ar svetainių laukia paprasta grandininė reakcija:  I tried -> I lied -> I died.

Šaltinis: http://s2.quickmeme.com/