Siekiate tapti copywriter'iu, kurio tekstams nebūtų priekaištų? Skaitykite atidžiai.

 Šiuolaikinis SEO yra statomas ant stabilaus turinio karkaso, kuris sudarytas iš copywriter'io tekstų. Copywriter'is savo darbu gali užtikrinti, kad šis karkasas primintų Lanisterių tvirtovę, kurios neįveiktų net Daneris slibinai, o ne vilko nupučiamą trijų paršelių trobelę. Taigi copywriter'is geba ne tik rašyti įvairiausiomis temomis, bet ir rašyti jomis įdomiai ir užtikrintai. Žaisdamas žodžiais šis asmuo gali naujai pasakyti tai, kas visiems ir taip jau seniai žinoma, o ta pati informacija, kuri randama įvairiuose portaluose, nuskamba originaliai. Vis dėlto, vien gebėjimo valdyti žodžius ir sklandžiai juos dėlioti į tekstą nepakanka. Pasidalinsime keliais patarimais, kurie pagelbės parašyti dar geresnius tekstus.

Copywriter

Žinokite, kam rašote tekstą.

Copywriter'is gali rašyti įdomiai įvairiomis temomis – ar tai būtų traktoriaus dalių pristatymas, ar tamsiosios materijos apibūdinimas. Vis dėlto, ar tikslinę auditoriją sudomins grožinis tekstas apie Lietuvos ūkininkus ir derliaus nuėmimo metą, jei pagrindinis tikslas, ko ji užsuko į tinklapį, yra sužinoti naudingos informacijos apie tam tikrą traktoriaus variklį? Taigi, pirmas dalykas, kurį turite įsidėmėti yra toks:

pažinkite tikslinę auditoriją ir tekstą adresuokite būtent jai.

Tai reiškia, kad turite pasidomėti, kokie žmonės lankosi tinklapyje, kuriam ruošite tekstus.  Galite tai padaryti į pagalbą pasitelkiant tokius žaisliukus kaip Google Analytics – sužinosite kokio amžiaus ir lyties asmenys lankosi internetinėje svetainėje ir net kokiu metu tai dažniausiai yra daroma! Savo tekstu suteikite asmenims iš tikrųjų naudingą ir aktualią informaciją – ne tik pristatysite aprašomą paslaugą ar prekę, bet ir užmegsite ryšį su potencialiu klientu.


Analizė

 

Nebijokite testuoti ir eksperimentuoti.

Tematikos, kuriomis duota parašyti tekstus, yra jūsų kūrybos aikštelė, kurioje žodžius galite dėlioti vis nauju stiliumi. Norite, kad skaitantiems asmenims tekstas iš tiesų patiktų? Sekite, kaip vartotojas vertina kuriamą internetinės svetainės turinį.

Žaiskite su straipsnių pavadinimais, rinkitės skirtingas strategijas informacijos pateikimui ir sekite CTR duomenis. Lengvu ir paprastu būdu išanalizuosite vartotojų elgseną bei susidomėjimą, tad netrukus galėsite informaciją pateikti pačiu efektyviausiu keliu.

Eksperimentas

Ilgus tekstus palikite savo ateityje ketinamai išleisti knygai.

Daug būdvardžių, skambių išsireiškimų, metaforų ir grožiniai literatūrai būdingų žodžių sudaro puikius tekstus, kurie gali būti ir kelių lapų ilgio. Tokie tekstai gali būti sudėti į jūsų knygą ar memuarus, bet, deja, nelabai tinka Lanisterių tvirtovės karkasui. Tinklapių optimizavimo tekstuose svarbu viena – faktai.

Žmonės yra nekantrūs, tad ieškomą informaciją nori surasti greitai ir užtikrintai. Kad ir kokį puikų ir išsamų tekstą parašytumėte, dažniausiai jis bus tik permetamas akimis siekiant rasti reikiamas pastraipas ar sakinius. Taigi pamirškite ilgus tekstus ir susikoncentruokite ties faktais.

Puikus gero turinio pavyzdys - http://bleacherreport.com/articles/2579093-everything-you-need-to-know-about-the-cleveland-cavaliers-2015-16-nba-season. Nors pavyzdyje pateiktas tekstas nėra trumpas, jis yra suskaidytas į pastraipas, kurių dėka reikalingą informaciją lengva ir nesudėtinga rasti.

Sudėtingiems terminams ir sąvokoms – griežtas NE.

Optimizavimas paieškos sistemoms yra svetainių projektavimo metodologija, kurios dėka tinklalapis pritaikomas paieškos sistemoms pasitelkiant į pagalbą raktažodžius, surandamus Google AdWords siūloma tinklalapio reklamos sistema, dėl kurių interneto svetainė kyla paieškos sistemos puslapių sąraše, tad auga tikimybė, kad ją aplankys daugiau potencialių ir esamų klientų.“ – visas jūsų parašytas tekstas susideda iš tokių sakinių? Puiku, kad mokate formuluoti ilgas mintis. Deja, copywriter‘iui savo darbe geriau to vengti.

Prieš rašydamas tekstą copywriter'is neišvengiamai  iš pradžių turi susirasti nemažai reikalingos informacijos, taigi su rašoma tematika paprastai yra nuodugniai susipažįstama.  Vis dėlto, reikia prisiminti vieną dalyką – tekstą skaitantis asmuo ir skaitys jį dėl to, kad jam kažkokių žinių rašoma tematika trūksta. Tai reiškia, kad reikia vengti sudėtingų išsireiškimų, terminų, sąvokų, kurie perdėtai apsunkina pateikiamą informaciją. Pavyzdžių, kaip reikėtų rašyti sudėtingesne tematika gan paprastai ir suprantamai, galite rasti ir mūsų blog'e (pvz. http://www.seohelis.lt/blogas/bloginimas/kas-raso-geriausia-turini-jusu-bloge).

Sudėtingiems terminams - NE

Nevenkite pastraipų ir nerašykite per daug oficialiai, nebent tai būtų pranešimas spaudai.

Bene lengviausiai skaitomas tekstas, kuris yra pateikiamas  taip, kad jį būtų patogu ir „gražu“ skaityti. Tai reiškia, kad:

  • tekstą reikia skirstyti į pastraipas;
  • pabrėžkite svarbią informaciją – naudokite teksto pabraukimus ir paryškinimus;
  • trumpi ir aiškūs sakiniai – MUST;
  • venkite pernelyg oficialaus aprašymo, vartokite daug įvardžių.

Kaip gi toks tekstas galėtų atrodyti galite pažiūrėti apsilankę http://ozi.lt/ekstremalus-islikimas-gamtoje/. Kaip matyti tekste, į kurį nukreipiama nuoroda, gausu pastraipų, svarbiausi žodžiai ir frazės yra išskirti. Tai  ne tik paverčią tekstą lengvai skaitomu, bet ir leidžia greitai rasti reikalingą informaciją.

Galiausiai - turite žinoti, kaip veikia ir kas yra SEO.

Gavę užduotį parašyti tekstą ignoruojate duotus raktinius žodžius ir rašote savaip?  Parašytas tekstas gali būti puikus, bet visiškai netinkantis tinklapio optimizavimo tikslui. Turite suprasti ir būti susipažinę, kodėl jūsų prašoma rašyti būtent duodama tematika ir žinoti raktažodžių svarbą. Tai nereiškia, kad turite būti įsigilinę į visus  SEO techninius dalykus – pakaks ir pagrindinės informacijos, kurios dėka ne tik galėsite parašyti tinkamus tekstus, bet ir suprasite savo darbo svarbą.

Learning SEO